طراحی نقشه ی بازاریابی

فرآیند طراحی نقشه بازاریابی در سه مرحله جامع وجود دارد

هر مرحله پر از وظایف واضح است که اگر آنها را کامل کنید، یک سند عالی برای اقدامات بعدی خود دریافت خواهید کرد.

مرحله 1 – تجزیه و تحلیل مدل های کسب و کار رقبا

مرحله 2 – تجزیه و تحلیل اقدامات فروشندگان، دانشگاه ها و سرمایه گذاران

مرحله 3 – نقشه نهایی بازار را طراحی کنید

چگونه  نقشه ی بازاریابی طراحی می کنید؟
نتیجه تصویر برای طراحی نقشه ی بازاریابی بازار نحوه طراحی نقشه  8 مرحله ساده دارد:

در مورد چند نشانه برای گنجاندن تصمیم بگیرید.

از نقشه واقعی خود به عنوان مرجع استفاده کنید.

 یک طرح رنگی مرتبط را انتخاب کنید.

جاده های اصلی را ترسیم کنید.

 نمادها و نشانه ها را اضافه کنید

 مواد غذایی و افراد را نیز شامل شود

 ترکیب را هماهنگ کنید.

 لمس های نهایی

عناصر طراحی نقشه ی بازاریابی  چیست؟

بیشتر نقشه‌ها شامل عناصر مشترک یکسانی هستند: بدنه اصلی، افسانه، عنوان، مقیاس و شاخص‌های جهت، نقشه درونی، و یادداشت‌های منبع. همه برای هر نقشه لازم یا مناسب نیستند، اما همه به اندازه کافی ظاهر می شوند که ارزش پوشش دادن را داشته باشند.

عناصر کلیدی نقشه شامل شکل، زمین و قاب است. عناصر اضافی که یک نقشه اساسی را می سازند عبارتند از عنوان، افسانه، اعتبارات و مقیاس

طراحی نقشه ی بازاریابی

طراحی نقشه ی بازاریابی