کانالهای توزیع بخش خدمات تولید کنندگان خدمات و ایده ها
کانالهای توزیع بخش خدمات تولید کنندگان خدمات و ایده ها با مشکل در دسترس دادن و آماده سازی
خروجیهای خود برای مشتریان هدف مواجه هستند به عنوان مثال دانشگاهها از سیستمهای گسترش
تحصیلات و بیمارستان ها از سیستمهای ارائه خدمات سلامتی استفاده میکنند سازمانها باید نمایندگی ها
و مکان های دستیابی به یک جمعیت هدف در یک منطقه برای کنده شده اند را مشخص کند با پیشرفت تکنولوژی اینترنت
صنایع خدماتی مثل خرده فروشی بانکداری خدمات مسافرتی و بیمه از طریق کانالهای توزیع جدید کارهای خود را انجام
میدهند کداک برای چاپ عکس ها ی دیجیتالی چهار روش در اختیار مشتریانش می گذارد البراتورهای بسیار کوچک در
.فروشگاه های خرده فروشی پرینترهای خانگی سایتانالین کداک گالری و کیوسک های سلف سرویس
تصمیم های طراحی کانال توزیع حی یک سیستم کانال بازاریابی مستلزم تجزیه وتحلیل نیازهای مشتری تعیین اهداف کانال
توزیع شناسایی گزینه های اصلی کانالهای توزیع و ارزیابی گزینه های اصلی کالا توزیع است تجزیه وتحلیل سطوح خروجی
خدمات مطلوب از دیدگاه مشتریان از کجا که هدف یک کانال بازاریابی در دسترس قرار دادن یک محصول برای مشتریان
است بازاریاب باید با آنچه که مشتریان هدفش
واقعا میخواهند آشنا باشد کانالهای توزیع ۵ خروجی خدمات ایجاد میکنند
اندازه دسته تعداد واحدهایی که کانال توزیع اجازه میدهد یک مشتری معمولی در هر موقعیت خرید کند وقتی شرکت هرتز
میخواهد برای ناوگان حمل و نقل خود خرید کند کانال توزیعی را میخواهد که بتواند از آن دسته های بزرگ را خریداری کند
خانواده کانال توزیع را میخواهد که به او اجازه خرید در دسته های بزرگ را خریداری کند یک خانواده کانال توضیحی را
میخواهد که به او اجازه خرید در دسته های یک عددی را بدهد زمان انتظار متوسط زمانی که مشتریان آن کانال توزیع برای
معموالً کانالهای تحویل سریع را ترجیح میدهند آسایش از نظر بعد مسافرت میزانی دریافت کالاها منتظر می مانند مشتریان
.که کانال بازاریابی خرید محصول را برای مشتریان آسان میسازد
به علاوه استفاده از نماینده فروش باعث ایجاد مشکل کنترل خواهد شد چرا که نماینده یک شرکت مستقل است که به دنبال
حداکثرسازی سود خود میباشد نماینده ها ممکن است نتوانند تمامی کارهای پیشبردی را به طرز موثری انجام دهند برای
توسعه یک کانال اعضای کانال باید برای یک مدت معین تهدیدات دو جانبه داشته باشند توانایی تولیدکننده برای پاسخگویی به
یک بازار یر را کاهش میدهد در محیط های پویا متغیر و دارای عدم اطمینان تولیدکنندگان به کانالهای توزیع و خط مشیهای
.احتیاج دارند که قابلیت انطباق بالایی داشته باشند
تصمیمات مدیریت کانال پس از انتخاب یک گزینه کانال توزیع توسط شرکت تک تک واسطه ها باید انتخاب شود آموزش
ببینند به کانال توزیع را در طول زمان را داشته باشند